fredag 30 november 2012

Ett halvt ark papper

Det är grått och mörk utanför lektionssalen medan jag sitter och lyssnar på min svenska lärare som presenterar en ny uppgift som handlar om att berätta om en bild, ett minne eller en person från kontaktlistan.

Jag bestämmer mig för att gå in på mina bilder, jag bläddrar fram och tillbaka mellan dem men fastnar tillslut på en bild. Den föreställer mig iklädd i orange skyddsjacka och orange hjälm, bilden är tagen 2010 i Falu gruva i dalarna. Rundturen började med att vi färdades långt ner i gruvan med en hiss och jag trodde aldrig den skulle stanna, jag kom ihåg hur nervös jag var då. Nere i gruvan var det mörkt, kallt och fuktigt och alla gick tätt intill varandra efter guiden.

Varje gång jag ser bilden tänker jag alltid på hur ful och rolig jag såg ut men samtidigt får jag upp minnen om hur glad jag var då. Bilden väcker som sagt många härliga minnen från helgen jag var i Falun tillsammans med min familj, vi hade det riktigt mysigt med bland annat shopping och mysiga restaurangbesök. 

Så länge jag har kvar bilden kommer jag alltid att minnas upplevelsen i gruvan och hur mysigt jag och min familj hade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar