onsdag 28 november 2012

Novell/ Evelinas


Så fort det blev sommarlov hade jag och mina två kompisar bestämt att åka till hennes farmor i Kökar. Tiden gick och vi blev å glada att vi planerade vår resa dit, vad vi ska göra där och hemresan.

När det bara var en dag kvar till resan checkade jag allt som var nedpackad i väskan. För det mesta ville jag packa ner roliga saker som vi kan göra där, men då skulle jag inte få plats med kläder och maten. Det sög.

På morgonen gick jag fort som tusan till min kompis och lastade in alla saker i hennes farmors bil.

Vi kom till Kökar sent på kvällen och alla var trötta. Jag och mina kompisar bäddade våra sängar och sov.

Nästa dag kunde vi inte bärga oss att kolla runt på ön så vi tog tre rostiga cyklar och ivrigt cyklade vi till min kompis farmors båt. Vi hade så mycket energi i oss och stannade aldrig på vägen för att detta skulle vara den bästa sommaren!

Vi kom fram till båten på 15 minuter och kastade i soppa och fika. Jag fick ro eftersom att ingen annan kunde. Vi rodde ut på djupt, djupt vatten och vattnet var stilla så vi åt soppa i båten.
Så fort min kompis såg en fin klippa att hoppa i vattnet från så rådde vi genast dit.

Varje morgon var detsamma klädde på oss, åt frukost och spurtade iväg på våra rostiga cyklar.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint minne, Evelina! Det låter som en härlig sommar! /Ellinore

    SvaraRadera
  2. !Vi rodde ut på djupt, djupt vatten och vattnet var stilla så vi åt soppa i båten." Bra mening, som även kan ses som en metafor!

    SvaraRadera