onsdag 28 november 2012

Ett halvt ark papper

När jag går in på mina bilder i min mobil, är den första bilden som kommer upp en bild från en av de bästa kvällarna i mitt liv. En bild från Swedish house mafia konserten i Friends arena. Den första känslan som kommer upp när jag ser bilden är lycka. Det var en fantastisk kväll med både skratt och glädje.

Jag tänker på hur gärna jag och mina vänner ville gå på konserten, men biljetterna var slutsålda sedan länge tillbaka. Varje dag gick vi in på sidor som blocket i hopp om att någon sålde sina biljetter till ett bra pris. Efter några veckor tänkte vi ge upp letandet och inse att vi inte skulle få gå på konserten. Men då en dag släpptes plötsligt nya biljetter som vi lyckades köpa. Vi var euforiska i flera dagar efteråt och när den stora dagen kom var vi väldigt taggade och spända. Vi hoppades att den här kvällen skulle bli ett minne för livet, och vi hade rätt. Det var en helt fantastisk kväll, alla människor hoppade i takt till musiken samtidigt som det sprutade konfetti över hela arenan.

1 kommentar:

  1. "Vi hoppades att den här kvällen skulle bli ett minne för livet, och vi hade rätt." Bra vändning i meningen!
    Vilken tur att ni fick biljetter./Ellinore

    SvaraRadera