onsdag 28 november 2012


Ett halvt ark papper

Häromdan satt jag och kollade igenom mina gamla bilder på mobilen och fastnade för några bilder tagna i somras. Bilderna var på mig och min pojkvän Albin när vi va på Öland. Bilderna är härliga och somriga så framför dem fastnade jag ett tag. Bilderna ät tagna på stranden men jag börja tänka på vad vi gjorde i början av veckan.

Vi åkte på en torsdag till Öland, först till Borgholm där vi spenderade tre nätter på ett fint och lyxigt hotell tillsammans med Albins familj. Det va tre mysiga dagar som vi avslutade med att gå på Victoria galan som bara var en bit bort ifrån vårat hotell.

När galan väl var klar gick jag och Albin till en busstation i Borgholm och tog bussen i Byxelkrok som ligger ungefär en timme därifrån, där min familj och mina kusiner väntade på oss. I Byxelkrok skulle vi spendera en hel vecka tillsammans i en liten campingstuga. Stugan var väldigt mycket mindre än hotellet vi precis kommit ifrån men exakt lika mysigt.

Vädret var inte på vår sida den där veckan men några dagar fick vi spendera på stranden. På stranden spelade och lekte tillsammans med mina småkusiner och gick även till en större strand lite längre bort, Böda, och hälsade på våra kompisar som bodde där samma vecka som vi.

När jag sitter där med mobilen i handen med sommar bilderna på skärmen drömmer jag mig tillbaka till sommaren och allt som har med den att göra. Men först ska vi ta oss igenom en lång kall vinter innan vi är där igen.


1 kommentar:

  1. "Stugan var väldigt mycket mindre än hotellet vi precis kommit ifrån men exakt lika mysigt." Fint med en jämförelse! En härlig sommar, antar jag!

    SvaraRadera